Отворено писмо до Председателя на НС: не съм ви упълномощил да представлявате моята власт с непроверени слухове, измислици и преувеличения

Отворено писмо

До: Госпожа Цецка Цачева,
Председател на Народното събрание
на Република България
3 май 2016

Уважаема госпожо Председател на Народното събрание,

Изключително ме разтревожи начинът Ви на аргументация по промените в Изборния кодекс по време на срещата в Народното събрание на 26 април 2016, в която сте участвали заедно с Министър-председателя и представители на парламентарно-представените партии.

Вие сте мой народен представител – така е според решение на Конституционния съд, независимо от кой избирателен район сте избрана (не, че българите в чужбина въобще имаме район или пък можем да гласуваме за конкретни народни представители).

Затова настоявам Вие, когато представлявате моето мнение и моята власт в Парламента, да базирате мненията и решенията си само на сериозна логика, проверени факти и съобразяване със степента на обществените явления, на които се позовавате.

В стенограмата, за съжаление, намирам свидетелства за точно обратното. Ваши две реплики за изборите в чужбина – “… Изборния кодекс, създава възможност да се разкрие секция при 20 заявки, а в деня на изборите отиват да гласуват примерно пет души.”, както и “Най-фрапантното е, когато броят на гласувалите е по-малък от членовете на секциите комисии, чийто състав е командирован от българската държава за три дни, за да отидат там и да гарантират честни избори.” – са базирани на един единствен единичен случай от общо 428 секции в чужбина в изборите през 2014-а. Във всички останали 427 секции в чужбина са гласували над 20 избиратели.

Фрапантно е само едно: че не сте си направили труда да проверите фактите, при положение че протоколите от за всички избори досега са публично достъпни на уебсайта на ЦИК. Както и това, че ние, гражданите, които сме ви упълномощили временно да взимате решенията за държавата от името на нашата власт, трябва да се съмняваме, пре-проверяваме и посочваме такива груби нелогични необоснованости в аргументацията Ви.

Няма никаква логика или здрав разум такова изключително рядко и незначимо по степен отклонение да бъде давано за пример. Не може чрез “аргументиране” на обстоятелства с толкова малка степен на разпространеност да бъдат взимани толкова важни решения – като тези за промени на изборните правила, засягащи стотици хиляди български граждани.

Намирам за необяснима липсата на познания за изборните правила, демонстрирана от Вас, когато се опитвате да аргументирате позициите си и в друг пример: “В същото време българската държава е осигурила по трима служители командировани там.” (в секциите в чужбина). Не трима, а само един представител на държавата се изисква за секция в чужбина. При това, не е нужно да е командирован държавен служител – законът изрично позволява (и вече е практика) да е местен български гражданин, упълномощен да представлява държавата.

Несериозно и особено лишено от здрав разум изглежда и Вашето “решение” за това колко “лесно” биха могли да гласуват българските граждани от чужбина: “не виждам проблем за наш сънародник от Гърция да вземе един автобус и да си дойде за два часа, за да упражни правото си в България”.

Крайно учуден съм от липсата на елементарно съобразяване от Ваша страна, че само от Атина (например) до Петрич пътят е над шест часа в едната посока (и то с автомобил). Какво да говорим за стигането – само заради изборите – до по-далечни населени места, като Варна или Бургас. Защото би трябвало да знаете и, че избирателят не може да гласува веднага като влезе на територията на България, а само където е в избирателния списък – обикновено по постоянен адрес.

Крайно опростенческо и неадекватно на реалността е и твърдението Ви, че “Има достатъчно гаранции за правото на нашите сънародници да намерят начин и да упражнят гласа си и тези, които искат, го правят”.

Ще обясните ли на българските граждани от Лондон – специално на над 8000 гласували през 2014-а там – дали ще имат осем секции за гласуване, след като е прието, че в една секция могат да гласуват не повече от 1000 души? Или ще се чака за гласуване по осем часа?

А на 7000 българи в САЩ, гласували многократно досега, но живеещи далече от милионни градове, които сега ще бъдат лишени на практика от възможността да гласуват – освен ако не решат да отделят цял ден (или дори няколко дни)?

Но най-разгневен съм от това, че грижата Ви да не покажете “уплаха”, грижата за собствения ви образ стои над грижата за решение в обществена полза и според обществените желания – за което намирам потвърждение в репликата Ви “В Преходни и заключителни означава, че сме се уплашили и го вкарваме в Преходни и заключителни”.

Не съм Ви упълномощавал да представлявате моята власт по този начин – като базирате решенията си на нелогични, несвързани с реалността, крайно преувеличени или неадекватно малки проблеми. Виждам липса на логично мислене, виждам несъобразяване с реалността и със степента на процесите и явленията, на които се позовавате като определящи решенията Ви. Намирам тази липса за опасна за обществото и заплаха за националната сигурност на България.

На въпросната среща сте казали и “Крайно време е Конституционният съд веднъж завинаги да се произнесе” (за последиците от току-що въведеното задължително гласуване).
Понеже съм напълно съгласен с в Вас в този конкретен случай, настоявам Вие – като представител на моята власт, за което временно съм Ви упълномощил – да се обърнете официално към Президента на републиката да сезира Конституционния съд.

С уважение,

Красимир Василев Гаджоков,

гражданин и избирател, Торонто, Канада

13 thoughts on “Отворено писмо до Председателя на НС: не съм ви упълномощил да представлявате моята власт с непроверени слухове, измислици и преувеличения

  • 03.05.2016 at 04:30
    Permalink

    Въпреки че живея в България,изцяло се присъединявам към аргументите на съотечественика ми г-н Красимир Гаджоков!Отделен е въпросът,как Конституционния съд ще вземе решението си по казуса,ако г-н Президента на България го сезира.

  • 03.05.2016 at 04:34
    Permalink

    Въпреки че живея в България,изцяло се присъединявам към аргументите на г-н Красимир Гаджоков в обръщението му към председателя на Народното събрание г-жа Ц.Цачева.Отделен е въпросът,как Конституционния съд ще вземе решението по казуса,ако г-н Президента на България го сезира.

  • 03.05.2016 at 05:52
    Permalink

    Приятелю непознати,написаното от Вас е лишено от логика.Тези умно и аргументирано изложени аргументи са насочени към хора за които самият Вие доказвате,че са лишени от възможността да мислят умно и логично.Няма да Ви разберат,защото не могат.Поради което изложението Ви е нонсенс….освен за нас.

  • 03.05.2016 at 06:31
    Permalink

    Не се лЮти толкова сънароднико! Ако си искал да промениш нещо в България да си останал тук. Ако не си разбрал идеята за тази промяна в изборните правила по добре си трай там някъде из САЩ! От многознайковци като тебе започва да боли глава!

  • 03.05.2016 at 07:17
    Permalink

    Bravo Krasimir.Tochna logika i posledovatelna.
    Froid otichal za savet pri edin chaman i go popital zashto misleneto i deistviata na savtemenite evropeitsi i ne samo e v xaos.
    otgovor:
    Misliat edno,govoriat drygo,varchat treto.
    Izvodite ostavam na Vas,yvajaemi Krasimir.
    Pozdrav i yvajenie.
    Christo Pentchev

  • 03.05.2016 at 09:20
    Permalink

    Абсолютно съм съгласна с така написаното писмо и бих предложила “Вот на недоверие” към Цецка Цачева и всички тези които смятат че като сме в чужбина не се интересуваме от България и могат да ползуват нашите гласове за собствени цели.

  • 03.05.2016 at 09:33
    Permalink

    Краси, това изпрати ли го на Цецка?

  • 03.05.2016 at 17:30
    Permalink

    !!!
    Хаджи Генчо

  • 04.05.2016 at 06:24
    Permalink

    Браво!

  • 04.05.2016 at 07:14
    Permalink

    а защо Вие трябва да определяте кой ще управлява в страна в която не живеете?все едно аз да гласувам кой ще управлява в Канада въпреки че не живея там…

  • 04.05.2016 at 10:23
    Permalink

    Поздравявам Ви за написаното, ако имаше повече хора като Вас в България, нещата тук със сигурност нямаше да са такива, каквито са.
    Бъдете здрав.

  • 04.05.2016 at 14:41
    Permalink

    а защо Вие трябва да определяте кой ще управлява в страна в която не живеете?все едно аз да гласувам кой ще управлява в Канада въпреки че не живея там…

  • 04.05.2016 at 14:53
    Permalink

    Поздравявам Ви !Невероятно точен ,смазващ коментар !

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *